לוגו הורטל מכונות

מכונת חיתוך לייזר לתעשיית הפח והמתכת

ישנם מפעלים בתחום תעשיות הפח והמתכת הזקוקים לציוד משוכלל כמו מכונות חיתוך לייזר לעיבוד חומרים קשיחים כמו פח. הייחודיות של מכונות כאלה הוא המהירות והדיוק הגבוהים שלהן והפרודוקטיביות המקסימלית שמספקות, דבר שמשליך ישירות על הרווחיות.
בעזרת שימוש בטכנולוגית CNC ותוכנות תלת מימד מתקדמות, מכונות חיתוך בלייזר מסוגלות לחתוך חלקי עבודה שטוחים דקים עד עבים, פשוטים ומורכבים.

היום קיימות בשוק מגוון רב של מכונות לחיתוך פח באמצעות טכנולוגיות לייזר, ועם פונקציות כגון הלחמה, קדיחה, היתוך וסימון. המכונות מתאימות למגוון מפעלים ולמוצרים שונים, בינהם תעשיית הסיבים האופטיים, מוליכים למחצה, תעשיות המתכת, חומרים קרמיים, אופטיקה ועוד. גם בבתי הדפוס השונים משתמשים במכונת חיתוך לייזר, אך מכונות אלה הן קטנות בהרבה בגודלן מאשר במפעלים התעשייתיים ומיועדות להפקת חותמות, פרספקס כמו שלטים ועוד. במידה ומדובר בחיתוך של מתכות שונות או עץ סנדוויץ’ בעובי של 17 מ”מ, יש להשתמש במכונות חיתוך לייזר שהן תעשייתיות.

שיטות חיתוך הלייזר

ישנן שתי שיטות מרכזיות לחיתוך, בהן ניתן להשתמש- קרן לייזר בשפורפרות מלאות בגז (פחמן דו חמצני CO2) וטכנולוגיית פייבר בה קרן הלייזר עוברת על ידי סיב אופטי. קרן האור היוצאת מתוך התא מרוכזת בנקודה מסוימת הנמצאת בתוך העדשה. רוחבה של קרן הלייזר הינה חמישית המילימטר במכונת לייזר בטכנולוגיית CO2 ובמכונת פייבר פחות מכך בהספק של בין 50-500 וואט לחומרים קלים לחיתוך כדוגמת עץ ופלסטיק, ובהספק של 500-8000 וואט למתכות.

אוטומציה מלאה במכונות חיתוך בלייזר

ניתן למצוא מכונות חיתוך לייזר אשר עובדות עם סיבים אופטיים שיש בהן אוטומציה מלאה. השכלול והקדמה הם כה מתקדמים, עד שניתן למצוא מכונות חיתוך בלייזר שהן קומפקטיות בעלות סילון מים ומשאבה חדשנית. מערכות אוטומציה כזו מאפשרות גמישות של הייצור באמצעות פעולת שונות וללא הוספת כוח אדם. הדבר הופך את עבודת המכונה ליעילה יותר ללא הגדלת זמן היצור עד כדי עלייה של 50% בקיבולת בהשוואה למכונות עצמאיות ובהפחתה משמעותית בזמני ההובלה, ובכך לעלייה ברווחיות.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מכונת חיתוך בלייזר?

בשוק יש מגוון יבואניות של מכונת חיתוך לייזר, לכן טרם רכישת מכונה חשוב לשאול ולברר כמה שיותר פרטים:

  • פונקציות נדרשות- מהן הפונקציות השונות שיש למכונה והאם הן מתאימות לצרכי המפעל או החברה
  • ייעוץ, ליווי ושירות מטעם היבואן- יש לוודא כי היבואן הינו מומחה בתחום וכי הוא מספק ליווי לגבי תפעול, תיקונים וחלפים מקוריים החל משלב ההזמנה, ההתקנה, וההפעלה ועד התפעול השוטף
  • אחריות- כמה שנות אחריות על המכונה ועוד פרטים שיוכלו לסייע לכם להחליט באיזו מכונה לבחור

לקריאה על מכונות החיתוך בלייזר של MAZAK >>> 

 

 

אולי יעניין אותך גם:

התוכנות החכמות של MAZAK

תעשיית העיבוד השבבי עומדת מול אתגרים רבים, בינהם מוצרים מסוגים...

עיבוד שבבי מדויק

עיבוד שבבי, או הסרה של חלקים מחומרי גלם שונים, הוא...
MAZAK 5 AXIS Variaxisi-600 SmoothX

מכונת CNC- האם לקנות מכונה חדשה או יד שנייה?

עבודה עם מכונת CNC מבטיחה עבודה מדויקת עם תפוקה גבוהה...

יש לכם שאלה על מה שקראתם? צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן