לוגו הורטל מכונות

מכונת CNC- האם לקנות מכונה חדשה או יד שנייה?

עבודה עם מכונת CNC מבטיחה עבודה מדויקת עם תפוקה גבוהה של ייצור ומתאימה לכל תחומי התעשייה הקלה והכבדה. המכונה היא למעשה סוג של מכונה ממוחשבת, אשר לפעמים מצוידת ברובוטים או במתקן מיוחד להוצאה והכנסה של חלקים ו/או חומרי גלם למכונה וממנה. באמצעות המחשב (הבקר), מקבלת המכונה הוראות לגבי חיתוך מתכות שונות כמו: אלומיניום, פלדה, נחושת וברזל. המחשב יכול לעבוד במשך ימים שלמים ולספק עבודה מדויקת עד אלפית המילימטר. נתון זה ורמת הדיוק של כל מכונה משתנה מדגם לדגם ומותאם לדרישות הלקוח ולמוצר עצמו כפי שהוגדר עבורו עוד בשלב התכנון.

ברכישת מכונה ישנם פרמטרים שונים ורבים שצריכים להילקח בחשבון כמו מספר הצירים והמהירות, התאמתה לרצפת הייצור ולכמות העבודה, האם יהיה צוות מיומן אשר יפעיל אותה, או מהן אפשרויות המימון לרכישה שלה. בנוגע למימון, ההחלטה לא פשוטה. מחד, מכונות עיבוד שבבי איכותיות ומתקדמות נוטות להיות יקרות. מאידך, לרוב משתלם לרכוש מכונות כאלה שכן הן מעלות את הייצור ובכך את רווחיות העסק לאורך שנים.

האם לקנות מכונת CNC חדשה או יד שנייה?

היות ורכישת מכונה היא הוצאה המיועדת לייעול התפוקה של העסק לאורך שנים, ההחלטה האם לקנות מכונת CNC חדשה או יד שנייה עבור העסק שלך כרוכה בשקלול של מספר גורמים.

כדי לקבוע איזו אפשרות מתאימה בצורה הטובה ביותר לצרכים התפעוליים, לתקציב ולמטרות העסקיות ארוכות הטווח שלך. הנה כמה שיקולים מרכזיים שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת:

  • תקציב והשקעה ראשונית- מכונת CNC חדשה מחייבת השקעה ראשונית גבוהה, שייתכן וכדאית ביחס לאורך החיים הצפוי של המכונה, התוצר הרצוי ואחריות היצרן.  לעומת זאת, רכישת מכונת CNC יד שנייה עשויה להציע חיסכון משמעותי בעלויות ולהיות “ידידותית” לתקציב. לכן, זו יכולה להיות אופציה אטרקטיבית עבור סטארטאפים או עסקים קטנים עם הון מוגבל. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון עלויות נוספות פוטנציאליות עבור שיפוץ, שדרוג או תיקון מכונה משומשת. בכל מקרה, מרבית החברות המובילות בשוק מציעות תנאי תוכניות מימון עבור רכישת מכונת עיבוד שבבי יד 2.
  • טכנולוגיה ויכולות- מכונות CNC חדשות מציעות את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, כולל תכונות אוטומציה מתקדמות, דיוק ויעילות. אם העסק שלך מסתמך על טכנולוגיה מתקדמת כדי לשמור על תחרותיות, ייתכן שיהיה צורך במכונה חדשה. לעומתן, מכונות CNC יד שנייה עשויות להיות חסרות בחידושים האלו, אך עדיין יכולות לבצע ביצועים נאותים עבור יישומים רבים. אם הטכנולוגיה של השנים האחרונות מספיקה לצרכי הייצור שלך, מכונה משומשת מתוחזקת היטב יכולה להיות אפשרות מעשית.
  • אחריות ותמיכה– בהשקעה גדולה כל-כך של רכישת מכונת עיבוד שבבי חשוב שיהיה לך שקט נפשי, וכמה שפחות עלויות בלתי צפויות הקשורות לתקלות במכונה. מכונות CNC חדשות מגיעות עם אחריות יצרן ולרוב כוללות תמיכה טכנית, הדרכה ושירותי תחזוקה. האתגר עם מכונות יד שנייה הוא בתמיכה של חלקי חילוף, העשויה להיות מאתגרת ויקרה. לכן, גם אם רוכשים מכונת עיבוד שבבי משומשת חשוב לוודא כי היא של יצרן מוכר היכול להציע חלקי חילוף ושירות תמיכה.
  • צרכי הפקה ונפח- אם נדרש כי המכונות יפעלו בקיבולת מלאה לתקופות ממושכות, השקעה במכונת CNC חדשה עשויה להיות חסכונית יותר בטווח הארוך, בשל יעילות גבוהה יותר וזמן השבתה נמוך יותר. אם נפח הייצור הוא בינוני עד נמוך, והמכונה נדרשת לשימוש למשימות ספציפיות ופחות תכופות, יתכן ורכישת מכונת יד שנייה יכולה להספיק. בכל מקרה, חשוב לערוך בדיקה יסודית, רצוי על ידי מומחה, ולבדוק את המכונה כדי לוודא שהיא פועלת כהלכה ועומדת בדרישות הייצור שלך.
  • רכישה מיצרן בעל מוניטין ומספק מוכר- בכל מכונת אשר תיבחר, חדשה או כזו שהיתה בשימוש, חשוב לוודא כי יצרן המכונה הוא יצרן בינלאומי בעל מוניטין איכותי ומבוסס, וכי הספק בארץ הוא ספק מיומן ובעל נסיון, בעל מחלקת שירות זמינה ומקצועית ומלאי חלפים גדול. בנוסף, יש לוודא כי מכונת CNC למכירה אינה מחייבת סטים נוספים לרכישה כמו סכינים מיוחדים או כרסומים.

הבחירה בין רכישת מכונת CNC חדשה או יד שנייה תלויה באיזון של עלות, צרכי טכנולוגיה, נפח ייצור ויעדים עסקיים ארוכי טווח. אם מגבלות התקציב מצומצמות וניתן לספק את צרכי הייצור שלך עם טכנולוגיה ישנה יותר, מכונה יד שנייה עשויה להיות הבחירה הנכונה. לעומת זאת, אם הפעולה שלך דורשת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, היקפי ייצור גבוהים, ויש לך את התקציב לתמוך בה, השקעה במכונת CNC חדשה יכולה להציע ערך ואמינות טובים יותר בטווח הארוך.

שוקלים לקנות מכונה חדשה או יד שנייה? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה!

 

אולי יעניין אותך גם:

עיבוד שבבי מדויק

עיבוד שבבי, או הסרה של חלקים מחומרי גלם שונים, הוא...

התוכנות החכמות של MAZAK

תעשיית העיבוד השבבי עומדת מול אתגרים רבים, בינהם מוצרים מסוגים...
MAZAK 5 AXIS Variaxisi-600 SmoothX

מכונת CNC- האם לקנות מכונה חדשה או יד שנייה?

עבודה עם מכונת CNC מבטיחה עבודה מדויקת עם תפוקה גבוהה...

יש לכם שאלה על מה שקראתם? צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן