לוגו הורטל מכונות

עיבוד שבבי ממוחשב- Computer Numerical Control

העולם שלנו מורכב מאינסוף מוצרים שאנחנו משתמשים בהם ביום-יום, אך לא מקדישים להם מחשבה רבה על אופן הייצור שלהם. מי שכן מתמצא בתחום מבין שכל מוצר כזה, בין אם מדובר בתחום התקשורת, הרפואה או התעשייה, מורכב מהרבה מאוד חלקים קטנים, חלקם זעירים ממש. על מנת שהמוצרים הללו יעבדו כמו שצריך, ישנו צורך לייצר את הרכיבים החיוניים לפי הוראות מדויקות ביותר. מה שעוזר למפעלים השונים לייצר את הרכיבים הנדרשים הוא עיבוד שבבי ממוחשב. הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת להגיע לתוצאות ברמת דיוק גבוהה ביותר.

תהליך העיבוד הממוחשב  (CNC)

CNC הוא שמה של שיטה לאוטומציה של שליטה בכלי מכונות באמצעות שימוש בתוכנה המוטמעת במיקרו-מחשב שמחובר לכלי. תהליך כזה משמש לרוב עבור ייצור חלקי מתכת ופלסטיק, כאשר יוצרים את החלק נחוץ לנו מתוך גוש נתון של חומר. עד שחומר הגלם מקבל את צורתו הסופית, הוא עובר מספר פעולות, בינהן חריטה, כרסום, ריתוך, כיפוף, קדיחה וניסור. כל תהליך יכול לכלול סדרה שונה של פעולות בהתאם לסוג החומר ומאפייני הרכיב שאותו יש לייצר. לעיתים, תהליך העיבוד צריך להתבצע בחומרי גלם קטנים ביותר, על מנת להפיק רכיבים זעירים. במצבים כאלה, ההפעלה של המכונה על-ידי יד אנושית לא מספיק מדויקת, ולכן עיבוד שבבי ממוחשב נעשה בעזרת מכונות, אשר מסוגלות לבצע ברצף את כל פעולות העיבוד השבבי, בהתאם לנדרש.

בתהליך עבור כל אובייקט נכתבת תוכנית מחשב ייעודית הכתובה בשפה סטנדרטית בינלאומית, ומאוחסנת ומבוצעת על ידי יחידת בקרת המכונה (MCU), מיקרו מחשב המחובר למכונה. התוכנית מכילה את ההוראות והפרמטרים שהכלי יפעל לפיהם, כגון קצב הזנת החומרים והמיקום והמהירות של רכיבי הכלי.

כרסום, מחרטות, ולייזרים הם כלי מכונות נפוצים שניתן לבצע אוטומטית את פעולתם באמצעות CNC. זה יכול לשמש גם לשליטה בכלים שאינם מכונות, כגון ריתוך, הרכבה אלקטרונית ומכונות ליפוף נימה.

איך עובד CNC?

בשלב הראשון של התהליך, יוצרים שרטוט של תכנון בעזרת מחשב (CAD) של החלק המיועד, ולאחר מכן מתרגמים את השרטוט לקוד G.בהמשך, התוכנית נטענת על ה-MCU ומפעיל המכונה מבצע ריצת מבחן ללא חומר הגלם במקום, כדי להבטיח מיקום וביצועים נכונים.

יתרונות הCNC ברורים- הוא מאפשר דיוק, מהירות וגמישות גבוהים יותר, ובצורה חזרתית. כמו כן, הוא בעל יכולות של  עיבוד קווי מתאר, המאפשר כרסום של צורות מתאר, כולל אלו המיוצרות בעיצובי תלת מימד. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהפעלת מכונות CNC מחייבת אנשי מקצוע מיומנין ודורשת תחזוקה שוטפת.

חלק ממערכות CNC משולבות עם CAD ותוכנות ייצור בעזרת מחשב (CAM), שיכולות להאיץ את תהליך תכנות ה-MCU. אינטגרציה עם תוכנת ERP ויישומים קשורים, כגון תוכנות לניהול נכסים ארגוניים, יכולה להקל על תהליכי מודיעין תפעוליים ולעזור לשפר את הביצועים והתחזוקה של המפעל.

אולי יעניין אותך גם:

התוכנות החכמות של MAZAK

תעשיית העיבוד השבבי עומדת מול אתגרים רבים, בינהם מוצרים מסוגים...

עיבוד שבבי מדויק

עיבוד שבבי, או הסרה של חלקים מחומרי גלם שונים, הוא...
MAZAK 5 AXIS Variaxisi-600 SmoothX

מכונת CNC- האם לקנות מכונה חדשה או יד שנייה?

עבודה עם מכונת CNC מבטיחה עבודה מדויקת עם תפוקה גבוהה...

יש לכם שאלה על מה שקראתם? צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן